Pierogi farmerskie

10:52 ewelasia 0 Comments

Będąc pewnego razu w lokalnym barze mlecznym zamówiłam z ciekawości pierogi farmerskie. Były pyszne! Spytałam o składniki farszu, pani ekspedientka z chęcią podzieliła się ze mną ta informacją. Później szukałam w sieci przepisów na te pierogi, ale nic nie znalazłam. Był tylko przepis, który wyglądał dość podobnie, ale jednak był inny: do farszu dodawano groszek i pieczarki, a w barze niczego takiego nie uraczyłam. Postanowiłam więc na własną rękę zrobić te pierogi. Efekt zaskoczył mnie pozytywnie :)


Z podanej ilości składników wychodzi ok. 30 sztuk.

Ciasto:
3 szklanki mąki
1 jajo
1 łyżeczka soli
1 szklanka ciepłej wody

Farsz:
2 ziemniaki
10-15 dag twarogu
2-3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
ser żółty
¼ cebuli
5-10 dag boczku
sól, pieprz

Z podanych składników ugniatamy elastyczne ciasto. Rozwałkowujemy je, wykrawamy kółka.
Ziemniaki obieramy, gotujemy. Cebulę i boczek kroimy w kosteczkę, podsmażamy na patelni. Do ugotowanych ziemniaków dodajemy zmielony twaróg, cebulę z boczkiem, koncentrat i starty ser. Mieszamy, przyprawiamy.
Farsz nakładamy łyżką, lepimy pierogi, wrzucamy do wrzątku, gotujemy (ja gotowałam ok. pół godziny).





0 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.